Georgisz tanítások

 – Építsd fel a hegyeket mozgató hitet –

Második rész:

Hit és a nem látható, mégis létező dolgok

 

A látható világ mögötti nem látható valóság
 
 

Máté 19/23-26 

“Jézus pedig monda az ő tanítványainak: Bizony mondom néktek, hogy a gazdag nehezen megy be a mennyeknek országába.
Ismét mondom pedig néktek: Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak az Isten országába bejutni.
A tanítványok pedig ezeket hallván, felettébb álmélkodnak vala, mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát?
Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges.”

 

Kicsoda üdvözülhet? teszik fel a kérdést a tanítványok. Jézus feleletéből pedig egyértelműen kiderül, hogy az embernek lehetetlen magától üdvözülnie, és bejutnia Istennek az országába. De Istennél minden lehetséges! Az egész világmindenségben nincs lehetetlen Istennek! Sem a látható, sem a láthatatlan dolgok között.Amire azt mondjuk mi emberek, vagy a tudomány, hogy ez lehetetlen, ilyen nincs az Istennél!

Márk 9/22-23

“ És gyakorta veté őt tűzbe is, vízbe is, hogy elveszítse őt; de ha valamit tehetsz, légy segítségül nékünk, könyörülvén rajtunk.
Jézus pedig monda néki: Ha hiheted azt, minden lehetséges a hívőnek.”

Ebben a történetben Jézus kiűz egy gonosz szellemet egy gyermekből, amely már kiskora óta gyötri őt. Jézus beszélget a gyermek apjával, akinek a szavaiból bizonytalanság érződik a segítségnyújtást illetően: “ha valamit tehetsz, légy segítségül nékünk, könyörülvén rajtunk.”
Erre Jézus rávilágít az egyén kezdeményezési lehetőségére, hiszen nem az Isten könyörületével vagy hajlandóságával van a probléma. Ha valaki hisz, akkor Isten felemeli őt abba a pozícióba, miszerint aki hisz, annak minden lehetségessé válik.
Az összes olyan dolo
g, amelyek addig lehetetlenek voltak.
Óriási lehetőségek vannak a hitben!

Amikor a hitben meg akarunk erősödni, kizárólag az Igére nézzünk!
Isten beszéde által tudjuk a hitünket erősíteni, Isten Igéjére tudjuk alapozni az életünket, hogy sikerüljenek a dolgok.
Ne a tapasztalatokra figyeljünk, hogy kinek sikerült valami, vagy esetleg nem sikerült. Ezt ki kell zárnunk a gondolkodásmódunkból.
A hitben való építkezés során Te vagy, és az Isten Igéje. Az Ige be szeretne hatolni a szívünkbe, ezért a gondolkodásunkkal ne engedjük meg, hogy az elménket hitetlen dolgok árasszák el a tapasztalatok miatt.

 


A látható és a láthatatlan dolgok

 

Kolossé 3/1-2
“ Annakokáért ha feltámadtatok a Krisztussal, az odafelvalókat keressétek, ahol a Krisztus van, az Istennek jobbján ülvén,

Az odafelvalókkal törődjetek, nem a földiekkel.”

 

Mivel újjászületett emberek vagyunk, a szívünk belső embere részesült a feltámadás erejéből. A feltámadás ereje pedig behatolt a lényünkbe, és alkalmasakká tesz bennünket arra, hogy a nem látható dolgokat megismerjük, felfogjuk.
Amiket az érzékszerveink, és a tudomány nem tudnak megragadni, azokat mi hívőként felismerjünk, megragadhatóvá váljanak a számunkra és alkalmazni tudjuk az életünkben. 

A Biblia azt mondja, van egy odafenti világ, aminek vannak dolgai. És van a lenti világ, ahol mi élünk, ennek a világnak is vannak dolgai. Az Ige pedig azt állítja, hogy foglalkozzunk az odafelvaló világgal, mert azok hatással lesznek a földi életünkre.
Prioritásról van itt szó, amiben az odafelvaló dolgok elsőbbséget élveznek.

Ezek konkrét valóságok, hozzánk tartoznak. Viszont ha nem ismerjük fel, nem ragadjuk meg ezeket, akkor nem fogunk tudni az előnyeiből részesülni, a földi életünkben.


                                      

Efézus 1/ 3
“Áldott legyen az Isten, és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja, aki megáldott minket minden lelki áldással a mennyekben a Krisztusban.”

Már megáldott minket – múlt időben, tehát már megtörtént – minden olyan valóságos, de nem látható dologgal, amire valaha is szükségünk lehet. Nincs olyan dolog, amivel ne lennénk megáldva, bármilyen szituációba is kerülnénk az életünk folyamán. 

A szellemi áldás kifejezés kapcsán ne egy elvont fogalomra gondoljunk.
Egyszerűen azt jelenti a szellemi áldás, hogy nincsen idő alá rendelve, nem anyagi természetű. Mert ha anyagi természetűek lennének a szellemi áldások, akkor ahogyan telik az idő, megromlana, veszítene hatékonyságából, erejéből.
Mivel nem anyagiak, a lényegüket tekintve létező valóságok, ezért nem tapasztalhatóak az érzékszerveink számára, fent tudnak maradni örökké. 

Bármilyen szükségünk van a földön, a nem látható lényegével már megvagyunk áldva Jézus Krisztusban.

Az újjászületésünk után kapcsolatba kerülünk ezekkel a dolgokkal, és hittel tudjuk megragadni ezeket.

Miért van szükség a hittel történő megragadáshoz?


Isten kinyújtotta a kezét, hogy átadja ezeket a javakat, tehát jogilag a mi birtokunkban vannak mindezek. Viszont, ha nem vesszük át, akkor nem lesz a tulajdonunk, ami már egyébként a miénk. Mondhatjuk, hogy a miénk a gyógyulás, bővölködés és számtalan áldás, de ha nem ragadjuk meg, nem fogjuk megtapasztalni azokat.

A hit, kinyújtja a kezét és átveszi Istentől azt, amit Isten átnyújtott nekünk.
Ìgy fognak a gyakorlatba
n is működni az áldások az életünkben. 


Azért fontos, hogy megértsük a hit működését, hogy közben a lelkünkkel, gondolatainkkal ne akadályozzuk azt, sem az addig felépített munkájàt.
Törekedjünk arra, hogy a hitünk teljességre jusson, hogy elkezdjenek megvalósulni a dolgok. Hiszen a hit hamarabb kezdődik el, mint a megtapasztalàs. 

 

Mi a hit?

Zsidó 11/ 1
“A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.”

A hit minden látható, remélt dolognak a nem látható alapja (magja).
Mindannak a később megmutatkozó valóságnak, tapasztalatnak amiben reménykedünk, hogy meg lesz a számunkra.
Ez a mag először bekerül a szívünkbe, amivel meg tudjuk ragadni a nem látható dolgokat.

 

Amikor hitről beszélünk, akkor a nem látható dolgokról beszélünk, amelyek az érzékszerveink által nem elérhetőek a számunkra. Ha materialisták lennénk, akkor csak az érzékszerveinkre hagyatkoznánk, és a valóságnak nagyon szűk részét ismernénk meg. ” Ha nem látom, nem hallom, nem tapasztalom az adott dolgot, nem hiszek, számomra nem létezik.” A valóság teljessége viszont az érzékszerveinken túlmutat! 

Ahhoz, hogy Istent, Isten dolgait, megismerjük használnunk kell a belső valóságunkat, amit nem az érzékszerveinkkel ismerünk és ragadunk meg.

A hit egyik nagy titka, hogy az érzékszerveinket figyelmen kívül kell hagynunk ahhoz, hogy a hitünk működjön.

Amint az érzékszerveinkre kezdünk el figyelni, nem fog tudni működni a hitünk, mert elönt bennünket a félelem, aggodalmaskodás. A tapasztalatainkból kezdünk el információt nyerni, ami kilátástalanságot eredményez és még inkább hozzáragaszt a problémához. Ha megtanulunk lemondani az érzékszerveink információiról olyan módon, hogy megtanuljuk kezelni a megújult elménkkel, és figyelmen kívül tudjuk hagyni bizonyos hit gyakorlásban, akkor meg tudjuk ragadni azokat a nem látható dolgokat, amikkel Isten már megajándékozott minket. A megragadás által be tud kerülni a szívünkbe, és a hitünk gyakorlása közben elő tudjuk hozni – beszédünkkel és a hitünk cselekedeteivel.

Zsidó 11/3
“Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy ami látható, a láthatatlanból állott elő.”


A látható világ Isten beszéde, szava által jött létre, amit csak hit által lehet megérteni.
Éppen ezért a hitünknek az alapja maga az Isten, és az Isten beszéde. Ez azért fontos, mert a tudomány azt vizsgálja ami látható, mi pedig a kinyilatkoztatott valóságba hatolunk be, amikor hiszünk. 

 

Isten beszéde élő és ható, hatalmas energia van benne. Minden ami látható, az a láthatatlanból állott elő. Anem látható dolgok befolyással bírnak a láthatóra.
Például nagyon sok betegség mögött nem látható dolog áll (betegség szelleme), a tünetek, a betegség maga látható, tapasztalható. 

Az evangéliumban olvasunk arról a meggörnyedt asszonyról, akit Jézus a zsinagógában észrevett. Rátette az asszonyra a kezét, és feloldotta a betegség kötelét, ami 18 éve görbítette meg. Amikor kiment a démon az asszony fel tudott egyenesedni, egészséges lett. Ennek a betegségnek is nem látható forrása volt. Ez természetesen nem azt jelenti,hogy minden betegség démonikus, de van ilyen is.
 

I.Kor 2/ 9, 13
“Hanem, amint meg van írva: Amiket szem nem látott, fül nem hallott és embernek szíve meg se gondolt, amiket Isten készített az őt szeretőknek.”

“Ezeket prédikáljuk is, nem oly beszédekkel, melyekre emberi bölcseség tanít, hanem amelyekre a Szent Lélek tanít; lelkiekhez lelkieket szabván.”

Olyan dolgok vannak már elkészítve az Istent szeretőknek, amiket a természetes elme és szív sem tudnak megragadni.
A 13. versszak szerint, a nem látható dolgokkal prédikáció által tudunk kapcsolatba kerülni.

                     

Róma 10/17
“Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten igéje által.” 


A hit a reménylett dolgok alapja, és a prédikált Ige által kerül be a szívünkbe. Éppen ezért a hitünket az Igére alapozva gyakoroljuk, nem pedig az álmainkra, vágyainkra építkezünk. 

Miután bekerült a hit hallàs által az emberi szívbe, elkezd meggyőződéssé válni. A meggyőződés pedig arra ösztönöz bennünket, hogy elkezdjük gyakorolni a hitet a látható dolgok ellenére.

II.Kor. 5/7
“Mert hitben járunk, nem látásban.”


Keresztényként a hitben járás azt jelenti, hogy az életvitelünket, döntéseinket, cselekedetünket a hitünkből hozzuk létre. Tehát ahogyan beszélünk, gondolkodunk arra nem a testi természetünk, vagy az örökölt hajlamaink vannak hatással.
Hanem az Isten kinyilatkoztatott beszédére hagyatkozva alakítjuk ki az életmódunkat. 

Hitben járunk, nem látásban. Ez azt jelenti, hogy vagy hitben járunk, aszerint cselekszünk, vagy látás alapján. A kettő együtt nem fér össze!
Döntés előtt állunk, amikor gyakorolni akarjuk a hitünket, hogy vagy hitből hozzuk meg a cselekedeteinket, beszédünket, vagy látásból.
Azt amiben hiszünk meg kell mutatkoznia a cselekedeteinkből. Éppen ezért nem lehetünk vakmerőek a cselekedeteinkkel, hanem fel kell építeni a hitünket. Növekedjünk hitben, vigyük el a teljességig, hogy amikor elkezdünk cselekedni hit által, akkor tényleg megtörténjenek azok a dolgok,amiket Isten Igéjehatározottan állít.

János 20/25, 27 – 29
“Mondának azért néki a többi tanítványok: Láttuk az Urat. Ő pedig monda nékik: Ha nem látom az ő kezein a szegek helyeit, és be nem bocsátom ujjaimat a szegek helyébe, és az én kezemet be nem bocsátom az ő oldalába, semmiképpen el nem hiszem.”

“Azután monda Tamásnak: Hozd ide a te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd ide a te kezedet, és bocsássad az én oldalamba: és ne légy hitetlen, hanem hívő.

És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!

Monda néki Jézus: Mivelhogy láttál engem, Tamás, hittél: boldogok, akik nem látnak és hisznek.”


Tamás apostol Jézus feltámadása után nem hitt a tanítványoknak, a saját érzékszerveivel akarta megtapasztalni, hogy feltámadt.
Ha úgy állunk hozzá a láthatatlan igazságokhoz, mint Tamás – aki a hitét az érzékszerveinek a tapasztalataitól tette függővé – akkor nem fogjuk megismerni azokat.

Tamás elvesztette azt az elsőbbséget, amit Jézus adott volna neki: boldogabb lett volna az összes többi apostolnál, akik látták már Őt. 

Nekünk is fel van ajánlva az a lehetőség, hogy boldogok legyünk azáltal, hogy hiszünk, noha nem látunk megoldást a problémák közepette. 

 

Zsoltár 27/13-14
“Bizony hiszem, hogy meglátom az Úr jóságát az élőknek földén!
Várjad az Urat, légy erős; bátorodjék szíved és várjad az Urat.”

Dávid azt mondja hisz abban, hogy itt a földi élet során meg fogja tapasztalni a saját érzékszerveivel a láthatatlan dolgokat, Isten jóságát.
A ‘bizony’ szó egy száz százalékos biztosságot fejez ki: ha hisz, megtapasztalja a hit tárgyát! Olyan mentalitása volt Dávidnak, ami stabilan állt abban a meggyőződésben, miszerint: meg fogom látni, mert először hiszek.
Tehát először a hit, utána a látás és tapasztalàs.

A 14. versszakban a reménykedő hit példáját láthatjuk; ez a hit olyan várakozást épít ki, aminek hatására nem félelemmel, erőtlenséggel telik meg az emberi szív, hanem minden nappal egyre erősebb a hitben.

Hogyan tudunk erős és bátor szívű emberek lenni?


Józsué 1/ 7-8
“Csak légy bátor és igen erős, hogy vigyázz és mindent ama törvény szerint cselekedjél, amelyet Mózes, az én szolgám szabott elődbe; attól se jobbra, se balra ne hajolj, hogy jó szerencsés lehess mindenben, amiben jársz!

El ne távozzék e törvénynek könyve a te szádtól, hanem gondolkodjál arról éjjel és nappal, hogy vigyázz és mindent úgy cselekedjél, amint írva van abban, mert akkor leszel jó szerencsés a te utaidon és akkor boldogulsz.”

 

Józsué könyvében választ kapunk erre a kérdésre: ha elmélkedünk és gondolkodunk Isten beszédén! Az Ige hallgatásával és az elmélkedéssel beépítjük a szívünkbe, és a gondolatainkba Isten ígéreteit. Így a várakozás nem fog megcsalni minket, hanem megfog valósulni! 


                              

Zsoltar 116/9-10
“Az Úr orcája előtt fogok járni az élőknek földén.

Hittem, azért szóltam; noha igen megaláztatott valék.”


Dávid kimondja a hit beszédeit. Először elhitte, hogy az Úr orcája előtt fog járni az élőknek földjén, utána kimondta ezt, és ezután megtapasztalta. 

Dávid a zsoltárokban kifejezte az èrzéseit (mivel nagyon sokszor ment át nehézségeken), de mindig a hit megvallásával fejezi be. Bizonyságot tett a hite működése és a hitgyakorlás mellett.

 

II.Kor. 4/13
“Mivelhogy pedig a hitnek mi bennünk is ugyanaz a lelke van meg, amint írva van: Hittem és azért szóltam; hiszünk mi is, és azért szólunk.”

Pál apostol Dávid szavaira utalva azt mondja, hogy ugyanez a szellem van bennünk is, mint Dávidban és mint Jézus Krisztusban! Dávid rengeteg nehézségen, a hit harcain ment keresztül, de a hit szelleme mindvégig benne, a kenet pedig rajta volt! A kenetet nem azért kapjuk, hogy soha semmi nehézséget ne tapasztaljunk. Hanem azért, hogy kijöjjünk a kemény időszakokból, megforduljon a nehéz helyzetünk, a próba győzelemmé változzon az életünkben. 


Róma 12/ 3
“Mert a nékem adott kegyelem által mondom mindenkinek közöttetek, hogy feljebb ne bölcselkedjék, mint ahogy kell bölcselkedni; hanem józanon bölcselkedjék, amint az Isten adta kinek-kinek a hit mértékét.”

Isten mindannyiunknak kiosztotta a hit egy bizonyos mértékét, ugyanabból a hitből ami Krisztusnak is volt. A mi felelősségünk, hogy építsük ezt a mustármagot, és teljességre jusson.

Ne félj, hanem higgy! 


Zsidó 11/27
“Hit által hagyta oda Égyiptomot, nem félvén a király haragjától; mert erős szívű volt, mintha látta volna a láthatatlant.”

Mózessel kapcsolatban is láthatjuk, hogy nem a látás és a tapasztalat szerint járt, hanem hit által. Mózes szíve azért lehetett erős, mert a láthatatlan dolgokra figyelt, a hit szelleme volt benne! Ha mindig a tapasztalatainkat, rossz leleteket, nehéz körülményeket, mások véleményét nézzük, akkor a hitünket aláaknázzuk. Mert a hit a nem látott dolgokra figyel!
Kezdjünk el a nem látható dolgokra figyelni, kezdjük el ezeket hallgatni, mert akkor bekerülnek a szívünkbe, és nem fogunk félni.

 

I.Péter 1/ 5 -7
“Akiket Isten hatalma őriz hit által az idvességre, amely készen van, hogy az utolsó időben nyilvánvalóvá legyen.

Amelyben örvendeztek, noha most kissé, ha meg kell lenni, szomorkodtok különféle kísértések között,

Hogy a ti kipróbált hitetek, ami sokkal becsesebb a veszendő, de tűz által kipróbált aranynál, dícséretre, tisztességre és dicsőségre méltónak találtassék a Jézus Krisztus megjelenésekor.”


A szabadulás készen van arra, hogy megmutatkozzon, nyilvánvalóvá váljon az utolsó időkben, a hit által. Ha kiábrándultan hallgatjuk az Isten beszédét, abban lemondàs van, hogy ‘ez sem fog sikerülni’, ‘nálam biztosan nem fog működni’.
Az öröm azt jelenti, hogy nyitottság van az ember szívében, hogy bejön a mag és reménységet hozlétre az Ige. Minden nehézségben van egy kis szomorúság, de vigyáznunk kell arra, hogy az örömöt ne veszítsük el a próbák közben. 

A kipróbált hitünk az, amivel át tudjuk venni a szabadulást! A hitünknek próbán kell keresztülmennie, hogy ne csak beszéd, fellángolás legyen, ami másnapra elillan.
Amíg viszont nem valósul meg a látható szinten a hitünk tárgya, addig várakozunk.
A kinyilatkoztatott Ige miatt hiszünk, a tapasztalható tények ellenére.

                             Hogyan viselkedjünk a várakozás időszakában?

Zsidó 6/ 12
“Hogy ne legyetek restek, hanem követői azoknak, akik hit és békességes tűrés által öröklik az ígéreteket.”

A hitünk, és a békességes hosszútűrésünk által nyerjük el az ígéreteket. 


II.Kor. 4/16-18
“Azért nem csüggedünk; sőt ha a mi külső emberünk megromol is, a belső mindazáltal napról-napra újul.
Mert a mi pillanatnyi könnyű szenvedésünk igen-igen nagy örök dicsőséget szerez nékünk;

Mivelhogy nem a láthatókra nézünk, hanem a láthatatlanokra; mert a láthatók ideig valók, a láthatatlanok pedig örökkévalók.”

 

Ha a nehézségeket a hitnek az oldaláról nézzük, akkor az Ige szerint ez pillanatnyi és könnyű szenvedés – annak ellenére, hogy mi nagyon nehéznek éljük meg.
Amit itt tapasztalunk a földön az az idő alá van vetve, ami nem látható az pedig örök.
A nehézség, amivel itt találkozunk az is idő alá van vetve ; ha van kezdete egy tünetnek, akkor van vége is, ha a hitünket használjuk. Ehhez szükséges, hogy ne a láthatókra nézzünk, hanem a láthatatlanokra.

Ezt a testi természetünkkel nem tudjuk megragadni. A testi természetnek ez bolondság, mert ez a természet arra néz, ami látható. Ki kell fejlesztenünk, és meg kell erősítenünk a belső emberünket, ami viszont meg tudja ragadni a láthatatlan dolgokat. A belső embernek a hit világa a természetes. Ezért tudja a láthatatlan dolgokat megragadni. A belső emberünk a hit beszédének a hallgatása által tud növekedni, megerősödni. Így tudunk hitben járni és nem látás szerint.

2025.01.12.

Helyreállítás II.

 

A múlt elengedése és a jövő megtalálása

 

A 2025-s év nemcsak a nehézségek időszaka lesz; az utolsó időkben nagy sötétség lesz, de a világosság is nagy lesz.
Akárhol van most az életed, akármilyen helyzetben vagy most benne; sokkal nagyobb dicsőséget fogsz megtapasztalni. A helyreállítás azt jelenti, hogy a 2. Háznak a dicsősége nagyobb lesz, mint az előző.

A HELYREÁLLÍTÁS NEMCSAK A MÚLT HIBÁINAK A KIJAVÍTÁSÁT JELENTI, HANEM EGY ÚJ, JOBB ÁLLAPOT LÉTREHOZÁSÁT, AMELY MEGHALADJA AZ EREDETI ÁLLAPOTOT!!! ~ Ez tükrözi Isten kegyelmét és szeretetét.

Aggeus 1. 1-5.
„Dárius király második esztendejének hatodik hónapjában, a hónapnak első napján szóla az Úr Aggeus próféta által Zorobábelnek, a Sealtiél fiának, Júda fejedelmének, és Jósuának, a Jehosadák fiának, a főpapnak, mondván:
Így szól a Seregeknek Ura, mondván: Ezt mondja e nép: Nem jött még el az idő, az Úr háza építésének ideje!
Az Úr pedig így szól Aggeus próféta által, mondván:
Ideje-e nektek, hogy ti mennyezetes házakban lakozzatok, holott ez a ház romban áll?
Most azért ezt mondja a Seregeknek Ura: Gondoljátok meg jól a ti utaitokat!”

Sajnos Izrael fiai nem vették észre a korszakokat az életükben.


ISTENNEK VAN EGY ÜDVTERVE

  
Az élet időnket is Isten szakaszokra bontotta, minden szakaszban (korszakban) más dolgokat visz véghez ~ „Gondoljátok meg a ti útaitokat!”
A következő korszakban jelentkezik majd annak a (negatív vagy pozitív) hatása, ami most történik veled. (Még akkor is, ha most úgy látod, azt gondolod, hogy nem történik veled semmi.)
Meg kell változtatni a gondolkodásunkat!
Az évszakokhoz is igazodunk pl. az öltözetünkben.

Aggeus 1. 6-12.
„Sokat vetettetek, de keveset takartok; esztek, de meg nem elégedtek; isztok, de meg nem részegedtek; ruházkodtok, de meg nem melegesztek, a bérlő is lyukas zacskóra bérel.
Ezt mondja a Seregeknek Ura: Gondoljátok meg jól a ti utaitokat!
Menjetek fel a hegyre, és hordjatok fát, és építsétek e házat, hogy gyönyörködjem benne, és dicsőíttessem, azt mondja az Úr.
Sokat vártatok, de íme kevés lett; haza is hordtátok, de én ráfuvallok arra! Mi okért? azt mondja a Seregeknek Ura. Az én házamért, amely ím romban áll, ti pedig siettek, ki-ki a maga házához.
Azért vonták meg tőletek az egek a harmatot, vonta meg a föld az ő termését.
És pusztulást rendeltem a [sík] földre és a hegyekre, a búzára és a borra, az olajra és mindarra, amit a föld terem; sőt az emberre és a baromra és minden kézimunkára is.
És meghallá Zorobábel, a Sealtiél fia, és Jósua, a Jehosadák fia, a főpap, és a nép minden többi [tag]ja az Úrnak, az ő Istenüknek szavát és Aggeus próféta beszédeit, amiként elküldte őt az Úr, az ő Istenük, és megfélemlék a nép az Úr előtt.”


Józan paraszt ésszel gondold végig az életedet, ha nem jól alakulnak a dolgaid, akkor valami nem stimmel!

Hogy kezdődik el a helyreállás az ember életében?
Az ember nem takargatja, hanem megvallja a bűneit  = megtérés 
1. „MENJ FEL A HEGYRE!” ~  Hagyd a természetes világot, és a menj a mennyei Sion hegyéhez, járulj Isten elé!
2. „HORDJ FÁT!” ~ Csak abból tudsz építkezni, amit onnan (a hegyről) hozol le. Nem a saját eszed, érzelmeid szerint; hanem amit az Ő vele való kapcsolatból hozol le az életedbe. (látást, kijelentést)
Az Úr ezt tudja támogatni, Isten angyalai is ezt a látást segítik elő az életedben. ~ 
Ebben fog gyönyörködni Isten 

János 6. 14-15.
„Az emberek azért látva a jelt, amelyet Jézus tőn, mondának: Bizonnyal ez ama próféta, aki eljövendő vala a világra.
Jézus azért, amint észrevevé, hogy jőni akarnak és őt elragadni, hogy királlyá tegyék, ismét elvonula egymaga a hegyre.”


(Analógia van az Aggeus próféta könyvével)

Ha sikeres ember akarsz lenni, nem hagyhatod ki az életedből, hogy újra és újra megjelenj a hegyen!!! A testi természetű emberek foglyul ejteni, megragadni akarták Jézust, hogy királlyá tegyék. Jézus állandóan úgy védekezett, hogy felment a hegyre, ahol lerázta magáról az emberek lelki (pszichéjük, akaratuk) nyomását, terheit. 
Nem az embereknek kell megfelelni ~ A legfontosabb az, hogy Istennek tetsző és az ő akaratában álló életet tudj élni!
Ha az emberek megragadják a szíved, akkor nem tudsz Isten vezetésében járni, megfelelési kényszer jön létre a szívedben.
A szellemünknek, szívünknek szabadnak kell lenni!!! Ne add embereknek a szívedet!!! (Csak azoknak, akiket Isten küldött az életedbe.)

János 6. 17-20.
„És beszállva a hajóba, mennek vala a tengeren túl Kapernaumba. És már sötétség volt, és még nem ment vala hozzájuk Jézus.
És a tenger a nagy szél fúvása miatt háborog vala.
Mikor azért huszonöt, vagy harminc futamatnyira beevezének, megláták Jézust, amint jár vala a tengeren és a hajóhoz közeledik vala: és megrémülének.
Ő pedig monda nekik: Én vagyok, ne féljetek!”


Amikor Jézus lejött a hegyről olyan dolgokat hozott magával, amivel természetfeletti módon járni tudott a vizen. Ha felmész a hegyre, hatalmat kapsz, hogy a természetes dolgok hullámzásai, szélviharai fölött uralkodj, kapsz olyan muníciót, hogy járni tudsz fölötte.

János 6. 63.
„A lélek az, ami megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, amelyeket én szólok nektek, lélek és élet.”

A kijelentés, bölcsesség szelleme megelevenít = Életet ad
Erre van szükségünk, hogy még több élet legyen bennünk.
Úgy kell az oldást és a kötést használnunk, hogy a láthatatlan világban legyenek megkötve és megoldva azok a dolgok, mert ha ott áttörés van itt is áttörés lesz. A láthatatlan világban kell megnyitni a mennyei csatornát, ahhoz hogy sikeresek legyünk.
Kösd meg az akadályozó erőket! Old fel azokat, amelyek segítik az életedet!
Amikor az emberek káromlásokat, szidalmakat szólnak ellened; tudnod kell, hogy Isten a pajzsod, egyetlen ellened készült fegyver sem lesz szerencsés az életedben. Ha nem nyitsz ajtót, akkor visszamegy. Ne nézd passzívan, ahogy a romboló erők pusztítani akarnak az életedben, kötözd meg ezeket az erőket, üresítsd ki! ~ Így tudod hatástalanítani (mint ahogy a töltényből kiszedik a puskaport)
Sokkal nagyobb áldásba tudsz ezáltal kerülni!


„Jézus nevében megkötözöm azokat az erőket, démonokat, a Sátán erejét, ami az életem ellen felszabadult! Beszédek, indulatok, harag, méreg (stb.) mögött lévő szellemi lényeket megkötözöm a Jézus nevében és hatástalanítom az életemben!
És megoldom Jézus nevében a Szent Szellem kenetét, erejét, Isten angyalait, hogy jöjjenek és még jobban vigyenek előre az Isten útján!”

HALLGASD ÉS OLVASD ISTEN IGÉJÉT, MERT ABBAN VAN AZ AZ ÉLET, AMELY MUNÍCIÓT TUD NEKED ADNI!

Aggeus 1. 12.
„És meghallá Zorobábel, a Sealtiél fia, és Jósua, a Jehosadák fia, a főpap, és a nép minden többi [tag]ja az Úrnak, az ő Istenüknek szavát és Aggeus próféta beszédeit, amiként elküldte őt az Úr, az ő Istenük, és megfélemlék a nép az Úr előtt.”


Akkor tudsz sikeres lenni, ha ezekre figyelsz:
– Istenre (az ő igéjére) figyelsz 
– a küldöttre ( az ő beszédére) figyelsz
Meg kell hallanod és meg kell tudnod különböztetni a pásztor hangját a farkasétól!

János 6. 27-29.
„Munkálkodjatok ne az eledelért, amely elvész, hanem az eledelért, amely megmarad az örök életre, amelyet az embernek Fia ad majd nektek; mert őt az Atya pecsételte el, az Isten.
Mondának azért neki: Mit csináljunk, hogy az Isten dolgait cselekedjük?
Felele Jézus és monda nekik: Az az Isten dolga, hogy higgyetek abban, akit ő küldött.”


„Mit csináljak, hogy az Isten dolgait cselekedjem?”
Az Isten dolga: „Higyjetek abban, akit ő küldött!”
Amikor az ember szíve megtelik keserűséggel, megnembocsátással nem tudsz kijelentést kapni az Úrtól. A Szent Szellem kentete intelligens, mások vehetnek kijelentést akkor is, ha te nem tudsz a keserűség miatt. (Vizsgáld meg önmagad a vezetőddel kapcsolatban!)
Ahhoz, hogy hallani tudjál, meg kell tudni hajolni is (szívben) ~ ez egy szívbeli magatartás.

II. Mózes 4. 28-31.
„Mózes pedig elbeszélé Áronnak az Úr mindama szavait, melyekkel őt elküldötte vala és mindazokat a jeleket, melyeket reá bízott vala.
És méne Mózes és Áron és egybegyűjték Izrael fiainak minden véneit.
És elmondá Áron mindazokat a beszédeket, melyeket mondott vala az Úr Mózesnek és megcselekedé a jeleket a nép szemei előtt.
És hitt a nép, és megértette, hogy meglátogatta az Úr Izrael fiait és megtekintette nyomorúságukat. És meghajták magukat és leborulának.”


Isten előtt leborulni csak úgy tudsz, ha előtte meghajolsz ~ ez az Istennek a tisztelete.

Aggeus 1. 14.
„És felindítá az Úr Zorobábelnek, a Sealtiél fiának, a Júda fejedelmének lelkét, és Jósuának, a Jehosadák fiának, a főpapnak lelkét, és a nép minden többi [tag]jának lelkét is, és bemenének és munkálkodának a Seregek Urának, az ő Istenüknek házában.”

Úgy tudsz munkálkodni az Úrnak, ha nem te indítod fel magad (testi motívumból), hanem az Úr indítja fel a szellemedet.
~ ezt a munkát tudja támogatni az Úr

Zsoltárok 127. 1-2.
„Ha az Úr nem építi a házat, hiába dolgoznak azon annak építői. Ha az Úr nem őrzi a várost, hiába vigyáz az őriző.
Hiába nektek korán felkelnetek, későn feküdnötök, fáradsággal szerzett kenyeret ennetek! Szerelmesének álmában ad eleget.”


Az Úr ad építőket és őrizőket is, de Ő adja a „felindulást” is. Nem attól van a növekedés, hogy belerokkansz, beleszakadsz a munkába (szolgálatba), nem testi erőből; hanem az Úr megy előtted.

Aggeus 2. 1-9.
„A hetedik hónap huszonnegyedik napján szóla az Úr Aggeus próféta által, mondván:
Szólj csak Zorobábelnek, a Sealtiél fiának, Júda fejedelmének, és Jósuának, a Jehosadák fiának, a főpapnak, és a nép többi [tag]jainak, mondván:
Ki van még életben köztetek, aki látta ezt a házat az ő első dicsőségében? És milyennek látjátok ti most ezt? Avagy olyan-e ez a ti szemetekben, mintha semmi volna?
De most légy bátor, Zorobábel, azt mondja az Úr! Légy bátor te is, Jósua, Jehosadák fia, te főpap, és légy bátor e földnek minden népe, azt mondja az Úr, és cselekedjétek, mert én veletek vagyok, azt mondja a Seregeknek Ura,
Az igét, amellyel szövetségre léptem veletek, mikor kijöttetek Egyiptomból, és az én lelkem köztetek marad. Ne féljetek!
Mert ezt mondja a Seregeknek Ura: Egy kevés [idő] van még, és én megindítom az eget és a földet, a tengert és a szárazt.
És megindítok minden népet, és eljön, akit minden népek óhajtanak, és megtöltöm e házat dicsőséggel, azt mondja a Seregeknek Ura.
Enyém az ezüst és enyém az arany, azt mondja a Seregeknek Ura.
Nagyobb lészen e második háznak dicsősége az elsőnél, azt mondja a Seregeknek Ura, és e helyen adok békességet, azt mondja a Seregeknek Ura.”


Aggeus 2. 3.
„Ki van még életben köztetek, aki látta ezt a házat az ő első dicsőségében? És milyennek látjátok ti most ezt? Avagy olyan-e ez a ti szemetekben, mintha semmi volna?”

Az ellenség lövi szét az embereket, ezért tudni kell talpon maradni! Isten elhívott, hogy az épületnek legyünk az elemei; az ördög viszont bombázza a falakat.
(Az ördög úgy akarja bemutatni a kereszténységet, hogy az semmi.)


AZ ISTEN A HÁZÁT ÉRTÉKELI, AZ Ő HÁZA MAGASAN FOG ÁLLNI, MÉG NAGYOBB DICSŐSÉGNEK FOG ÖRVENDENI!!!


Eljön az az idő, amikor az emberek kapaszkodni fognak beléd (pedig most úgy tűnik, mintha „semmi” volna).

A múltadat engedd el! ~ Kell fejlődni, változni!!!
Rosszul fogod értelmezni a jelent, ha folyamatosan a múlthoz hasonlítod a mostani dolgokat. Ha a múltadat nem tudod helyén kezelni, akkor rossz lesz a látásod, elveszted a mennyei látásodat, nem tudod betölteni Isten elhívását.

Hogyan tudsz elszakadni a múltadtól?
1. Ismerd el, fogd fel, hogy Isten megbocsátott neked!


Ézsaiás 43. 25.
„Én, én vagyok, aki eltörlöm álnokságaidat énmagamért, és bűneidről nem emlékezem meg!”

Ha Isten nem tartja számon a bűneinket, akkor nekünk sem kell. Ha nem tud megszabadulni a személyiséged a kárhoztatástól, vádlástól; akkor másokhoz is így fogsz viszonyulni. Isten nem elfedezi (mint az ószövetségben az áldozatok által) a bűneinket, hanem eltörli azokat Jézus Krisztus vére által. ~ Nincs többé!!! 
Isten attól Isten, hogy amit mond, pl. ” nem emlékezem meg a bűneidről”; akkor az tényleg úgy van.

I. János 1. 9.
„Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.”

Jézus nem hozta fel Péternek a bűneit, amikor megkérdezte, hogy „Szeretsz te engem?” hanem látást adott neki arról, amire elhívta őt „Legeltesd a juhaimat!”

2. Bocsáss meg az embertársaidnak!!! ~ ENGEDD EL!!!
Vagy beragadsz a múltba vagy elengeded. A múltnak a terhe a szavakon és érzelmeken keresztül vissza rángatja abba a helyzetbe az embert.

Efézus 4. 31-32. (Másik fordítás)
„Minden keserűség, indulat, harag, kiabálás és istenkáromlás legyen távol tőletek; minden gonoszsággal együtt.
Legyetek egymáshoz jóságosak, izgalmasak; bocsássatok meg egymásnak, ahogyan Isten is megbocsátott nektek Krisztusban.”


A keserű ember csak gondot és bajt okoz; kell megvizsgálni a szívünket, hogy neheztelünk-e valakire!?

3. Ne emlegesd a múltat, hanem nézz előre!


Ézsaiás 43. 18-19. (Másik fordítás)
„Ne a régi dolgokat emlegessétek, 
ne a múltatokon tűnődjetetek!
Mert (azt mondja az Úr), én újat cselekszem; most készül, avagy nem tudjátok még!?”

Amikor a múltban élsz, nem tudod meglátni Isten mit akar cselekedni a jövődben.

Filippi 3. 14.
„De egyet [cselekszem], azokat, amelyek hátam mögött vannak, elfelejtvén, azoknak pedig, amelyek előttem vannak, nekik dőlvén, célegyenest igyekszem az Istennek a Krisztus Jézusban onnét felülről való elhívása jutalmára.”

Minden, ami a hátad mögött van, – ebbe beletartozik az is, aki a hátad mögött van; el kell felejteni!!!
Betegségek mögött is lehet a múlt köteléke, ami stresszt, feszültséget hordoz.

4. Hagyd, hogy Isten szelleme megújítson!!!
A megnyilvánulás önmagában nem változtatja meg az embereket, ha nem tudod elengedni a múltat és nem gyakorlod a megbocsátást, nem tud megújítani Isten szelleme.

Titusz 3. 5.
„Nem az igazságnak cselekedeteiből, amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg minket az újjászületésnek fürdője és a Szent Lélek megújítása által”

Zsoltárok 51. 12.
„Tiszta szívet teremts bennem, oh Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem.”

5. Bízz Isten gondviselésében a jövődre nézve!!!


Jeremiás 29. 11. (Más fordítás is)
„Mert én tudom az én gondolatimat, amelyeket én felőletek gondolok, azt mondja az Úr; békességnek és nem háborúságnak gondolata, hogy kívánatos véget adjak nektek.”

„Mert én ismerem azokat a gondolatokat, … Hogy várva várt véget adjak nektek.”

Isten látása velünk kapcsolatban az, hogy valami jó lesz.


Hogyan tudunk szert tenni mennyei látásra?


1. Az ember szívének az állapota határozza meg, hogyan látja a dolgokat.

Példabeszédek 4. 23.
„Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki [minden] élet.”

A szívedbe (Szentek Szentjébe) csak a főpapot engedd be!!! A legfőbb helyre Jézust tedd!
Az fertőzteti meg az embert, ami a szívében van. Nem tudsz mást csinálni, mint ami a szívedben van; ezért kell megőrizni.

2. Az ember olyan, ahogy gondolkodik a szívében 

Példabeszédek 23. 7. (Más fordítás)
„Mert amin gondolkodik az ő szívében, olyan ő.”

Jézus látta az emberek szívének a gondolatait, ezért tett, vagy mondott olyan dolgokat, amellyel kicsapta az embereknél a biztosítékot. (Ennek ellenére szolgált feléjük, meggyógyította, megszabadította őket.)
Próba helyzetben jön elő mi van igazán a szívünkben. Igazából az vagy, ami a szívedben van.
Ahhoz, hogy egy következő szintre kerülj, Isten próbába visz bele, hogy te is meglásd mi van a szívedben.

3. Isten látásmódja eltér az emberétől

I. Sámuel 16. 7. (Másik fordítás is)
„Az Úr azonban monda Sámuelnek: Ne nézd az ő külsőjét, se termetének nagyságát, mert megvetettem őt. Mert az [Úr] nem azt nézi, amit az ember; mert az ember azt nézi, ami szeme előtt van, de az Úr azt nézi, mi a szívben van.”


„… Mert nem az a fontos, amit az ember lát …”


Isten azt nézi, ami a szívünkben van, Isten értékítéletének ez az alapja.


4. Az ember hajlamos a korlátaira tekinteni

Mózes 13. 32-34.
„Mindazáltal a férfiak, akik felmentek vala vele, azt mondják vala: Nem mehetünk fel az ellen a nép ellen, mert erősebb az nálunknál.
És rossz hírét vivék annak a földnek, amelyet megkémleltek volt, Izrael fiaihoz, mondván: Az a föld, amelyen általmentünk, hogy megkémleljük azt, olyan föld, amely megemészti az ő lakóit; az egész nép is, amelyet láttunk azon, szálas emberek[ből áll].
És láttunk ott óriásokat is, az óriások közül való Anáknak fiait, és olyanok valánk a magunk szemében, mint a sáskák, és az ő szemeikben is olyanok valánk.”


Meg tudjuk szokni a korlátainkat, amiket az ördög helyez oda, ez befolyásolja a látásunkat. Sok ember a saját elméjének, gondolatainak a foglya, a saját korlátai között él.

5. A Hit és a Remény látása legyen a látásod

Róma 8. 28. (Másik fordítás)
„Azt pedig tudjuk, hogy akik az Istent szeretik, minden a javukra van azoknak akit az ő elhatározása szerint elhívott.” 

Még az a helyzet is, ami most keserít téged, az is a javadra válik.